Szintek

1. szint – vízhez szoktatás

Az oktatást azoknál a gyermekeknél, akik még nem voltak korábban úszásoktatáson, először a vízhez szoktatással kezdjük. Ekkor a gyermek elsajátítja a biztonságos, stabil mozgást a vízben, hiszen ez a közeg a szárazföldhöz képest speciális.

Fokozatosan elkezdjük az úszás alapjainak az elsajátítását, tehát a szabályos levegővétel és kifújás rögzülését, másnéven buborékolást, a siklást, lebegést hason és háton, illetve lábtempó megtanulását (hason és háton). Sőt, ekkor már a vízbe ugrálásoknak is nagy szerepe van.

Ezenkívül nagy hangsúlyt fektetünk a játékosfeladatokra is, hiszen ebben a korban a legfontosabb, hogy gyermeke megszeresse a vizet és a következő órán is szívesen jöjjön el.


2. szint – Kezdő (már tud a víz alá menni, de úszástudással még NEM rendelkezik)

A vízhez szoktatás után a legnagyobb hangsúlyt, a lábtempó, illetve a helyes levegővétel és kifújás összehangolása kapja, először eszközök segítségével, majd eszközök nélkül is Először a gyorsúszás és a hátúszás lábtempójának megtanulása következik. Eközben folyamatosan ismételjük az alapokat is, hogy a helyes mozgásforma berögzüljön.


3.szint – Kis középhaladó (már tud a víz alá menni, hát-, és gyorsúszó lábtempó már megy)

Ezen a szinten a gyermek már le tud menni a víz alá, már tud önállóan segédeszközzel (deszkával) lábtempózni hason és háton. A következő szintre lépés feltétele, hogy elsajátítsa a hát-, és a gyorsúszás kartempóját, és a mellúszás lábtempóját is. Ennek megfelelően a hármas szint egy nagyon fontos időszak, ahol nagyon sok gyakorlásra van szükség. A gyorsúszás levegővételének megtanulása szintén ezen a szinten történik.


4. szint – Középhaladó (hát- és gyorsúszás alapjait ismeri, mellúszás lábtempója már megy)

Ezen a szinten a hát-, illetve a gyorsúszás alapjait már jól ismerik a gyerekek, tehát a lábtempót és a kartempót képesek összehangolni, sőt a gyorsúszás levegővételét is. A mell úszás lábtempója mellé elkezdjük megtanulni a kartempót, amelyből a folyamatos mellúszás következik.

Ezzel párhuzamosan elkezdjük a mély vízbe való átszoktatást is, hogy az új körülmények között is magabiztossá váljon a a gyerekek úszástudása.


5. szint – Erős középhaladó (hát-, gyors-, mellúszás alapjait ismeri, a tanfolyam nagyrészét már képes mélyvízben leúszni)

Ezen a szinten folytatódik az úszásnemek finomhangolása, és ekkor már a gyerekek képesek az órák nagy részét helyes technikai követelmények mellett a mélyvízben tölteni. Az úszásnemeken kívül, gyakorlatot szereznek a mélyvízben való merülésben, víz alatti úszásban, a különböző ugrásokban és forduló technikák elsajátításában is.

Minden úszásnem pontos technikai elsajátításán és rögzülésén kívül fokozatosan hangsúlyt fektetünk az állóképesség fejlesztésére is.


KONDICIONÁLÓ ÚSZÓEDZÉS

6.szint – Mélyvizes – KONDICIONÁLÓ úszóEDZÉSre jelentkezik

Ekkor már a gyerekek jól ismerik a gyors-, hát-, és mellúszás alapjait, de technikájuk, és állóképességük még folyamatos finomításra szorul. Ezen a szinten a gyerekek már többnyire mélyvízben vannak (nyilván igény szerint a sekélyebb vízben is fogunk gyakorolni), illetve előtérbe kerül az állóképesség fejlesztés.

Ennek a szintnek az edzései egész tanévben tartanak, minden kedden és csütörtökön 17:00-tól.


7. szint – Mélyvizes – KONDICIONÁLÓ úszóEDZÉSre jelentkezik (folyamatos úszásra képes)

Ebbe a csoportba már nagyobb gyerekeket várunk (10-16 éveseket), akik elsősorban állóképességük fejlesztése-, az úszás egészség megőrző szerepe miatt választják az úszást, mint sportágat. A gyerekek itt az óra egészét a mélyvízben töltik.

Ennek a szintnek az edzései egész tanévben tartanak, minden kedden és csütörtökön 18:00-tól.